Ikona digitalne pristupačnosti

Hokus-pokus tjedan

30.9.2021.

Dana 20. rujna 2021. godine Pčelice su započele s istraživanjem boja na malo drugačiji način. Radili smo razne pokuse kako bi djeca na što zabavniji način utvrdila već postojeća znanja o bojama, njihovom međusobnom miješanju ali i usvojila nova znanja i vještine. Prilikom izvođenja pokusa razvijali smo senzornu stimulaciju, finu motoriku, koordinaciju oko ruka, kreativnost, strpljenje i uvažavanje tuđeg mišljenja.

 

Što smo naučili?

- Kako nastaju boje te koja je razlika između primarnih i sekundarnih boja.

- Kako miješanjem primarnih boja možemo dobiti sekundarne boje (plava + crvena = ljubičasta, plava + žuta = zelena, crvena + žuta = narančasta).

- Koje boje i nijanse možemo dobiti raznim dodavanjem i miješanjem primarnih i sekundarnih boja.

- Boje možemo miješati u raznim tekućinama.

 

Što smo zaključili?

- Ulje i voda se ne miješaju jer ulje je manje gustoće i zato će biti na površini vode.

- Ako ulijemo vodu u ulje, ulje će isplivati na površinu.

- Ako kapljice boje stavimo u ulje, ulje se neće obojati, ali kada boja dođe u doticaj s vodom „balončić“ boje će puknuti i obojati će vodu.

- Pjenu za brijanje koriste tate, ali može se koristiti i za crtanje, izradu „ljigavca“.

- Mlijeko je masno i boja pluta u njemu, a kada boju dotaknemo deterdžentom boja „bježi po tanjuru“ jer deterdžent uklanja masnoću.

- Ako u nekoliko čaša stavimo različite količine šećera i različite boje te potom sadržaj rastopimo vodom, možemo napraviti dugu u epruveti.

- Epruvete i pipete su važna pomagala u izradi „hokus – pokusa“.

- Ako u sodu bikarbonu ulijemo ocat nastati će „vulkan“.

- Šumeće tablete sadržavaju sodu bikarbonu i limunsku kiselinu. Kada se pomiješaju s vodom, otpušta se (plin) ugljični dioksid koji vidimo kao mjehuriće u vodi.  Ugljični dioksid pokušava pobjeći iz čaše i diže se u zrak.

- Plastelin možemo izraditi sami uz pomoć nekoliko namjernica iz naše kuhinje.

- Pčelice su iskazale velik interes za „hokus – pokus“ aktivnostima, pa nastavljamo raditi nove pokuse.

 

Pokusi koje smo izveli:

Polarna noć - pjenu za brijanje stavili smo na foliju, na pjenu smo nakapali jestive boje te smo čačkalicom stvarali šare. Potom smo otisnuli karton u pjenu i boja se ocrtala na kartonu. Uz pomoć papirnatih ubrusa uklonili smo višak pjene s kartona.

Duga u epruveti - u četiri staklene čaše stavili smo šećer na način da smo u prvu čašu stavili jednu žlicu šećera, a u svaku slijedeću smo dodali jednu žlicu više. U prvu čašu smo stavili žutu boju, u drugu zelenu, u treću plavu i u četvrtu crvenu. Pomoću pipete stavljali smo najprije crvenu, potom plavu, zelenu i na posljetku žutu tekućinu u epruvetu. Zaključili smo da se boje nisu pomiješale zbog različite gustoće.

Uljni balončići - u čašu smo stavili vodu, ulje i potom smo nakapali jestive boje. Kapljice boje formirale su se u balončiće koje su otpustile boju tek kada su kroz ulje potonule i došle u doticaj s vodom.

Lava lampa - u prijašnji „hokus – pokus“ stavili smo šumeću tabletu i dobili lava lampu. Prilikom stavljanja šumeće tablete u čašu djeca su zatvorila rukama uši jer su očekivala eksploziju.

Vulkan u čaši - u tri čaše stavili smo sodu bikarbonu te u svaku dodali različitu boju, a ulijevanjem octa u čaše došlo je do kemijske reakcije i nastao je „vulkan“.

Obojeno mlijeko - u tanjur smo natočili mlijeko, zatim smo nakapali jestive boje, štapić za uši smo namočili u deterdžent za suđe i potom dotaknuli boju koja pluta na površini mlijeka. Boja bježi po tanjuru jer deterdžent uklanja masnoću iz mlijeka.

Plastelin - za izradu plastelina koristili smo brašno, sol, limunsku kiselinu, ulje, vodu, jestive boje i vrijedne ruke naših Pčelica koje su zamijesile plastelin.

 

Dana 20. rujna 2021. godine Pčelice su započele s istraživanjem boja na malo drugačiji način. Radili smo razne pokuse kako bi djeca na što zabavniji način utvrdila već postojeća znanja o bojama, njihovom međusobnom miješanju ali i usvojila nova znanja i vještine. Prilikom izvođenja pokusa razvijali smo senzornu stimulaciju, finu motoriku, koordinaciju oko ruka, kreativnost, strpljenje i uvažavanje tuđeg mišljenja.

 

Što smo naučili?

- Kako nastaju boje te koja je razlika između primarnih i sekundarnih boja.

- Kako miješanjem primarnih boja možemo dobiti sekundarne boje (plava + crvena = ljubičasta, plava + žuta = zelena, crvena + žuta = narančasta).

- Koje boje i nijanse možemo dobiti raznim dodavanjem i miješanjem primarnih i sekundarnih boja.

- Boje možemo miješati u raznim tekućinama.

 

Što smo zaključili?

- Ulje i voda se ne miješaju jer ulje je manje gustoće i zato će biti na površini vode.

- Ako ulijemo vodu u ulje, ulje će isplivati na površinu.

- Ako kapljice boje stavimo u ulje, ulje se neće obojati, ali kada boja dođe u doticaj s vodom „balončić“ boje će puknuti i obojati će vodu.

- Pjenu za brijanje koriste tate, ali može se koristiti i za crtanje, izradu „ljigavca“.

- Mlijeko je masno i boja pluta u njemu, a kada boju dotaknemo deterdžentom boja „bježi po tanjuru“ jer deterdžent uklanja masnoću.

- Ako u nekoliko čaša stavimo različite količine šećera i različite boje te potom sadržaj rastopimo vodom, možemo napraviti dugu u epruveti.

- Epruvete i pipete su važna pomagala u izradi „hokus – pokusa“.

- Ako u sodu bikarbonu ulijemo ocat nastati će „vulkan“.

- Šumeće tablete sadržavaju sodu bikarbonu i limunsku kiselinu. Kada se pomiješaju s vodom, otpušta se (plin) ugljični dioksid koji vidimo kao mjehuriće u vodi.  Ugljični dioksid pokušava pobjeći iz čaše i diže se u zrak.

- Plastelin možemo izraditi sami uz pomoć nekoliko namjernica iz naše kuhinje.

- Pčelice su iskazale velik interes za „hokus – pokus“ aktivnostima, pa nastavljamo raditi nove pokuse.

 

Pokusi koje smo izveli:

Polarna noć - pjenu za brijanje stavili smo na foliju, na pjenu smo nakapali jestive boje te smo čačkalicom stvarali šare. Potom smo otisnuli karton u pjenu i boja se ocrtala na kartonu. Uz pomoć papirnatih ubrusa uklonili smo višak pjene s kartona.

Duga u epruveti - u četiri staklene čaše stavili smo šećer na način da smo u prvu čašu stavili jednu žlicu šećera, a u svaku slijedeću smo dodali jednu žlicu više. U prvu čašu smo stavili žutu boju, u drugu zelenu, u treću plavu i u četvrtu crvenu. Pomoću pipete stavljali smo najprije crvenu, potom plavu, zelenu i na posljetku žutu tekućinu u epruvetu. Zaključili smo da se boje nisu pomiješale zbog različite gustoće.

Uljni balončići - u čašu smo stavili vodu, ulje i potom smo nakapali jestive boje. Kapljice boje formirale su se u balončiće koje su otpustile boju tek kada su kroz ulje potonule i došle u doticaj s vodom.

Lava lampa - u prijašnji „hokus – pokus“ stavili smo šumeću tabletu i dobili lava lampu. Prilikom stavljanja šumeće tablete u čašu djeca su zatvorila rukama uši jer su očekivala eksploziju.

Vulkan u čaši - u tri čaše stavili smo sodu bikarbonu te u svaku dodali različitu boju, a ulijevanjem octa u čaše došlo je do kemijske reakcije i nastao je „vulkan“.

Obojeno mlijeko - u tanjur smo natočili mlijeko, zatim smo nakapali jestive boje, štapić za uši smo namočili u deterdžent za suđe i potom dotaknuli boju koja pluta na površini mlijeka. Boja bježi po tanjuru jer deterdžent uklanja masnoću iz mlijeka.

Plastelin - za izradu plastelina koristili smo brašno, sol, limunsku kiselinu, ulje, vodu, jestive boje i vrijedne ruke naših Pčelica koje su zamijesile plastelin.